BLOG

KUVAJTE I ČITAJTE SA NAMA

Kako da napravite savršen smoothie
08.11.2017.

Kako da napravite savršen smoothie

Smoothie prepun vitamina i nutritivnih sastojaka odličan je izbor za početak dana, na pauzi kad vam treba energije, ili nakon vežbanja u teretani.  Da biste napravili savršen smoothie postoji određeni recept koga se treba pridržavati, ali se ukusima možete i treba poigravati.
Pročitajte savete kako da napravite izbalansiran smoothie sa puno ukusa i savršene kremaste teksture.
 
 Nađite svoj balans.
Da biste dobili kremast, ukusan smoothie, potrebno je da imate odgovarajući odnos voća, proteina i zdravih masnoća. 
Najbolje je da počnete od baze koju čine najčešće banana, zeleno povrće, tečnost i led, a zatim dodajtete ostale sastojke po ukusu. 
 
 1.Voće: Banana je odličan izbor za bazu za bilo koji smoothie i daje vam lepu, kremastu teksturu. Za jedno serviranje dodajte 1 zrelu bananu ili 1 šolju nekog drugog voća. Možete koristiti mango, breskve, šljive, nektarine,  jabuke ili kruške, bobičasto voće. Možda ćete morati dodati više voća ili tečnosti, u zavisnosti od vrste plodova koji odaberete. Igrajte se dok ne dobijete teksturu koju volite. 
 
2. Zeleno povrće: Dodajte 1-2 šake lisnatog povrća kao napr: bebi spanać ili kelj. Takođe, možete probati  1/2 do 1 čaše krastavca, kuvanu repu ili kuvanu tikvu.
 
3. Tečnost: Dodajte 1/2 do 1 šolje tečnosti. Možete dodati vodu, kokosovu vodu, jogurt, mleko sa niskim sadržajem masti, razna biljna mleka itd.
 
4. Led: Šolja leda daje osvežavajući ukus vašem smoothie-ju i daje više volumena bez dodatih kalorija. Ako ste u mogućnosti birajte lomljeni led pre nego kocke jer ih blender lakse razbije. 
 
Kada ste savladali ove osnove, pokušajte da dodate različite ukuse svom osnovnom receptu:
 
  • Zdrave masti: 1 -2 kašike putera od orašastih plodova ili od semenki ili 1/4 avokada daće vašem smoothie-ju bogatiji i hranljiviji ukus. Ako želite više teksture u smoothie-ju, umesto toga dodajte 1-2 kašike  celih orašastih plodova (badem, lešnik, orasi..) ili semenki ( golica, suncokret..) ili napr čija seme za želatinastu teksturu. 
  • Proteini: Ako ste koristili tečnost sa niskim sadržajem proteina, kašika proteina u prahu će vam dati više snage. Ako želite više vlakana, dodajte  1/4 čaše ovsa.
  •  Bilje i začini:Dodavanjem  jedne do dve kašičice  kakaa u prahu, cimeta, naribanog muskatnog oraščića i sl mnogo utiče na ukus smoothie-ja. Kurkuma  i sveži ili suvi đumbir su dobri za zagrevanje, dok sveža nana  ili korijander daju osvježavajući ukus, Eksperimentišite sa svojim omiljenim biljem i začinima.
  • Zaslađivači:  Zrelost vašeg voća, kombinacija voća i povrća i preferencija ukusa određuju da li trebate dodatno zasladiti vaš smoothie. Ako je potrebno dodajte med, javorov sirup, sirup od agave itd. 
Složite sastojke u blender
Kada ste izabrali sastojke za smoothie, ne bacajte ih sve u blender odjednom.. Postoji pravi način prema kom redosledu dodajete sastojke. Tako će se svi sastojci  dobro izblendati i rasporediti, led razbiti i smoothie će dobiti onu pravu kremastu teksturu po kojoj je poznat.

1. Dodajte tečnost i lisnato povrće - izblendajte 1 minut pa dodajte ostale sastojke po redosledu
2. Voće i povrće  - oljušteno i iseckano na krupnije komade
3. Pojačivači ukusa: začini, proteini u prahu, orašasti plodovi
4. Led: Na kraju dodajte led za osvežavajući ukus
 
Vaš smoothie je spreman! Gotov smoothie možete čuvati u frižideru do 24h , u staklenoj ili plastičnoj boci.
 
Probajte naše smoothie-je: sve potrebne kvalitetne namirnice su spremne u tačno odmerenim količinama potrebnim za pripremu. Samo ih ubacite u blender prema našim savetima i vaša dnevna doza vitamina je spremna! 



Izvor:
https://greatist.com/eat/how-make-perfect-smoothie
http://www.myrecipes.com/how-to/make-perfect-smoothie
https://www.bbcgoodfood.com/howto/guide/how-make-perfect-smoothie
 
 
 
 
 
 
POVRATAK NA PRETHODNU STRANU