BLOG

KUVAJTE I ČITAJTE SA NAMA

Kako da koristite jesenje povrće u vašoj ishrani
23.10.2017.

Kako da koristite jesenje povrće u vašoj ishrani

Jesen nam donosi novu ponudu povrća u baštama, na pijacama i prodavnicama - na policama možete naći tikvice, slatki krompir, bundevu i  lisnato povrće poput kelja i spanaća. Jedite hranu koja je u sezoni jer će te tako koristiti svežije sastojke, aroma voća i povrća je tada najintenzivnija i sadržaj hranljivih materija najveći. 
 
Predstavljamo vam sezonsko povrće koje ove jeseni možete uključiti u svoju ishranu. Oni će vam dati sveže ukuse u kojima ćete uživati i nutritivne vrednosti koja će vas održavati zdravim.
 
Batat ili slatki krompir sadrži ogromne količine vitamina A i C koji održava jakim vaš imunološki sistem.
 
Od batata pripremite:
  • Slatki pomfrit: Pomfrit od slatkog krompira čini odličnu alternativu regularnom pomfritu. Ima blago slatkas ukus koji se ističe sa malo soli i meda. Takođe možete preskočiti ulje i ispeći ih u pećnici.
  • Slatki krompir i crni pasulj:  Napravite buritose sa slatkim krompirom crnim pasuljem. Dodajte malo čilija za ljutkast ukus. Takođe možete dodati spanać ili kelj za svež, hrskav ukus koji će vas sigurno ostaviti zadovoljnim.
  • Smoothie sa batatom: Da biste dodali slatki krompir u smoothie, oljuštite ga, iseckajte i ubacite u blender. Dodajte, banane, jezgrasto voće i cimet - biće to pravi eliksir koji vas štiti od virusa.
 
Keleraba  ima ukus sličan brokolovom stablu, možete je koristiti kao bilo koji kupus. Dodavanjem kelerabe u vaš obrok, takođe dodajete dijetetsko vlakno, vitamin A i vitamin C. Neki odlični načini da jedete više kelerabe ove jeseni uključuju:
  • Pečena keleraba: Pečena keleraba ima zadovoljavajući dimljeni ukus. Možete je pomešati sa pečenim korenastim povrćem ili jednostavno uživajte uz malo morske soli. Pečena keleraba će i dalje biti ukusna i narednog dana, pa je možete poneti na posao za zdrav ručak.
  • Coleslaw salata od kelerabe: Pošto keleraba dolazi iz iste porodice kao i kupus, možete je koristiti da biste napravili svoj omiljeni tip čuvene coleslaw salate. Ako volite pikantne ukuse dodajte malo kajen paprike ili tucane paprike. 
  • Uštipci od kelerabe: Narendajte kelerabu i crni luk, dodajte brašno, jaje, malo mozzarella sira ili fete i omiljene začine - dobićete savršene uštipke od povrća koji možete konzumirati uz pavlaku ili grčki jogurt sa malo mirođije.
 
Bundeva je odličan izvor vitamina A, koji je važan za očuvanje vida i prevenciju bolesti očiju. Bundeva će pomoći u smanjenju nivoa lošeg holesterola. Sadrži i beta karoten, koji ima antioksidacijsko delovanje i pomaže u smanjenju slobodnih radikala u telu, koji su zaslužni za stvaranje hronične upale u telu. Ideje za jela od bundeve:
  • Čorba od bundeve: Bundeva čini odličnu bazu za jesenje čorbe. Dodajte malo pavlake u supu za bogat, tradicionalni ukus ili koistite mleko sa manje masnoće za lakšu verziju. 
  • Njoke od bundeve: Njoke se obično prave od brašna i pire krompira. Dodajte bundevu umesto krompira i vaše njoke će imati svetlo narandžastu boju i suptilno slatkast ukus.
 
Spanać  se ubraja u najzdraviju hranu na svetu. Sadrži visoke doze vitamina K, vitamina A, mangana i folne kiseline.
Spanać je zaist svestran za primenu u ishrani, od klasičnih priloga do salata pa ga možete koristiti da napravite:
  • Omlet od spanaća: Samo ubacite šaku spanaća u omlet i pustite da se kuva dok ne opusti. To će doneti više arome i nutritivnih vrednosti.
  • Smoothie od spanaća: Dodavanje spanaća u smoothie dodaje dosta nutritivnih vrednosti, bez uticaja na ukus. Uz to možete dodati cveklu, smrznuto voće, banane i druge slatke opcije. 
  • Salata od spanaća: Baby spanać je odličan u svežem obliku, bez ikakve prethodne pripreme - samo ga operite i dodajte omiljeni dresing. Takođe odlično se slaže uz koren celera sa marinadom od meda i jabukovog sirćeta. 

Karfiol
sadrži vitamine C i K koji pomažu u smanjenju nivoa hronične upale u telu. Takođe je bogat izvor vlakana i folne kiseline koja je neizostavan deo ishrane trudnica i žena koje planiraju trudnoću jer pomaže u prevenciji oštećenja neuralne cevi kod beba.
Probajte:
  • Pečeni karfiol - Karfiol ispecite u rerni uz dodatak malo maslinovog ulja, morske soli i bibera. Biće odličan prilog uz jela sa mesom ili ga možete u dodati u pastu sa sirom.
  • Karfiol pirinač: Karfiol može biti odlična zamena za pirinač. Narendajte karfiol na sitno rende ili procesuirajte u seckalici. Potom ga propržite 10-ak minuta  u tiganju i začinite po ukusu.

Izvor:
https://www.caredash.com/articles/how-to-add-these-5-healthy-fall-vegetables-into-your-diet
http://www.lepaisrecna.rs/zdravlje/3780-jesenje-povrce-jaca-imunitet.html
https://www.juznasrbija.info/lat/zdravlje/zdrava-hrana-jesenje-voce-i-povrce-koje-obiluje-hranljivim-materijama.html

POVRATAK NA PRETHODNU STRANU